Vakantie in Florida

Wat gaat de tijd snel. 
Hoe super is het dat mjin foto gemaakt in New York is verkozen als beste dansfoto van het jaar 2016. Echt heel tof!

Ik heb ook het geluk gehad dat ik met een klasgenoot gefotografeerd ben door een bekende fotograaf uit New York: Jordan Matter. Als het goed is komt deze foto in zijn volgende boek. Maar is al gebruikt als Valentijnsfoto. 
De dag dat die foto gemaakt werd was het heerlijk weer. Dan is het wel heel vreemd als je die dag een mail krijgt dat de school de volgende dag gesloten zal zijn vanwege het slechte weer. Een sneeuwstorm die zou komen. De volgende dag was het echt helemaal wit en heel koud.  

Het weer is hier heel afwisselend. Het ene moment zonnig en het andere moment guur en koud.
Momenteel heb ik naast de gewone lessen weer volop repetitie voor de The JKO School’s spring performances at the Kaye Playhouse, waarin ik op 25 maart dans met een demi solo. Daar ben ik wel heel blij mee dat ik dit mag doen. 
Ook zal ik in de zomer in New York zijn. Ik heb een scholarship gekregen voor de 5-weekse Summer Intensive van ABT. Deze heb ik gekregen voor mijn goede auditie die ik hiervoor gedaan heb. Het geeft toch wel een heel goed gevoel als je merkt dat je gewaardeerd wordt in wat je doet op zo'n strenge opleiding.  Dat maakt mij wel een gelukkig mens en motiveert alleen maar meer om nog harder te werken. 

Ik ben echt heel dankbaar voor al die mooie dingen die mij overkomen.
Zo heb ik het geluk gehad dat ik een week mee mocht naar Florida met mijn beste vriendin van school. 
We zijn met de bus gegaan. De rit duurde 24 uur.  We hadden het geluk dat we de achterbank voor onszelf hadden.

Ik heb echt fantastische dagen daar gehad. Allereerst het weer was natuurlijk heerlijk. Ineens heb je gewoon zomerweer. We zijn dan ook heerlijk naar het strand geweest.  Daar lag gewoon een haai. 
Dit was ook nog op het nieuws in Orlando. We hebben een boottocht gemaakt. Dolfijnen gezien. Als je goed kijkt op het filmpje kun je het zien.
Ook ben ik naar Cirque de Soleil geweest, Universal Studios en Disneyworld. Ik heb de musical Nemo en the Lion King gezien.  En ik heb zelfs nog  balletles gevolgd.
Het was echt zo geweldig allemaal. En wat grappig is, je ziet hier echt heel veel hagedissen. Veel meer dan kikkers.
En nu dus al weer meer dan een week back to normal in New York.  Ik geniet wel weer van de lessen. Deze week een mooi gesprek gehad met de Artistic Director ABT/JKO school Cynthia Harvey.  Ik heb nu echt de goede hoop dat ik volgend jaar mag doorstromen naar Level 7.  In april moet er nog wel een examen afgelegd worden.  Maar ik ben hier wel heel positief over. 
Wat helaas niet zo leuk is en waardoor ik wel heel erg merk dat ik ver van huis ben is dat ik niet even mijn vader kan bezoeken. Hij ligt al een aantal weken in het ziekenhuis met hartproblemen. Het ging in eerste instantie steeds beter, maar hij heeft een ziekenhuis bacterie opgelopen en nu werken zijn nieren niet meer. Hierdoor kan hij niet de hartoperatie krijgen die hij nodig heeft.  😢

Geen opmerkingen:

Een reactie posten