Bijzondere weken

De afgelopen weken waren weer bijzonder in New York. 

De stad stond op zijn kop door de marathon maar vooral door de verkiezingen. De uitslag heeft veel protesterende mensen op de been gebracht. Het was soms zo erg dat de pianist tijdens de balletles niet boven het geschreeuw van deze protesterende  mensen uit kon komen en we dus niet verder konden met de les.


Twee weken geleden heb ik een uitnodiging gekregen van ABNAMRO cultuur, voor het Guggenheim museum waar het Nederlands Danstheater een preview gaf voorafgaand op hun reeks voorstellingen in NYC.

Ik heb hier heel erg van genoten. Dit gezelschap staat zeker hoger op mijn lijst om daar ooit hopelijk te mogen dansen. Als kers op de taart heb ik ook nog met de dansers en Paul Lightfoot de Artistic Director kunnen praten. Een fantastische avond.
Naast de gewone danslessen waren er ook de repetities voor Saks fith avenue " Land of 1000 Delights"  Holiday Window Unveiling. Op vrijdagnacht voor de uitvoering hadden we om 4 uur repetitie op de locatie. Toch wel heel bijzonder zo midden in de nacht op fifth avenue en door Manhattan te lopen. Maar nog specialer was de uitvoering zelf. Dan ben je gewoon voor publiek midden in Manhattan aan het dansen met een betoverend decor. Heel leuk was dat mijn moeder het rechtstreeks gezien heeft en mij daarna een app stuurde. Ik wist dit helemaal niet dus ik was natuurlijk heel erg verbaasd. In de volgende YoutTube link begin ik te dansen vanaf 4.40 minuut. Ik sta helemaal links van de zes jongens. https://youtu.be/utQeIaw4LG0.  

Ook heb ik nog een interview gehad met een jongerenkrant http://www.sevendays.nl/lifestyle/musicalster-jillis-17-verhuisde-naar-new-york-voor-ballet

Ook Thanksgiving is natuurlijk gevierd in de Dorm. Ik geniet ontzettend van al deze speciale dingen die ik in korte tijd al heb mee mogen maken in NYC. 
Maar ik tel nu wel de dagen af dat ik voor een paar weken terugga naar huis tijdens de winterbreak. De dorm sluit dan drie weken. 


3 opmerkingen:

  1. Erg leuk om te lezen en ook te zien hoe het met je gaat in New York. En niet alleen wat betreft de balletlessen, maar ook over andere zaken zoals het (vele) wassen in de wasserette ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Han. Goed om te horen dat je mijn blog leuk vindt om te lezen. Groetjes, Jillis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In deze tijd van protest en verdeeldheid maken jullie ruimte voor schoonheid en elegantie. Wat een bijzondere ervaring moet het zijn geweest die nachtelijke voorstelling. Het ziet er heel mooi uit. Goede reis naar NL en fijne Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen